Z Webity.pl możecie:

  • Tworzyć i aktualizować strony www
  • Sami tworzycie całą stronę www
  • Wybierzecie wygląd i kolorystykę z przygotowanych szablonów
  • Do Waszej strony dodacie teksty i grafiki
  • Nie musicie się znać na tworzeniu stron www, do używania Webity wystarczą Wam podstawowe umiejętności pracy z Internetem i tekstem
…Wypróbujcie Webity za darmo!
Porady pomagające zwiększyć odwiedzalność stron internetowych i sklepów

Często zadawane pytania - FAQ

  na lewo jest opis funkcji Webity.pl

W przypadku nieodnalezienia odpowiedzi na swoje pytanie lub problem, skontaktujcie się z nami a na pewno Wam odpowiemy!


W jaki sposób administrować stronę www?
Na stronie, w bocznym menu logowania do strony. Wybierzcie „nazwę użytkownika i hasło” i kliknijcie na przycisk „zalogować”. Po zalogowaniu w tym miejscu wyświetli się drukowanymi literkami EDYCJA STRONY. Kliknijcie na przycisk EDYCJA STRONY i już jesteście w panelu administracyjnym strony.

Jeżeli na stronie tytułowej nie chcecie mieć logowania do Waszej strony www, w panelu administracyjnym strony USTAWIENIA - GŁÓWNE USTAWIENIA pozostawcie niezaznaczone pole „formularz logowania”. Do panelu administracyjnego strony dostaniecie się przez wpisanie adresu Waszej strony www i dodania „…/admin” (np. http://test.webity.pl/admin).
W jaki sposób mogę za swoją stronę zapłacić? W jaki sposób się to fakturuje?
Wybierzcie jeden z pakietów Webity.pl: Start, Standard, Maximum. Wypełnijcie formularz zamówienia na naszej stronie lub zamówcie pakiet bezpośrednio na stronie START w panelu administracyjnym Waszej strony. W 15 dzień testowania wyślemy do Was maila z fakturą pro forma, na uregulowanie której macie 15 dni. Fakturę możecie uregulować przelewem na nasze konto bankowe. Wszystkie informacje potrzebne do zapłacenia faktury (numer rachunku bankowego, nazwa banku, suma, …) wygenerujemy Wam przy zamówieniu
i wyślemy e-mailom.

W jaki sposób się to fakturuje? Kiedy wypełnicie swoje dane do faktury, macie 15 dni darmowego testu Webity.
Czy wasz serwis oferuje przestrzeń na umieszczenie stron www (hosting)?
Tak, przestrzeń na zamieszczenie stron www jest w cenie za usługę Webity. Za przestrzeń nie musicie nic więcej dopłacać.
Jak wielka jest przestrzeń na zamieszczenie strony www?
O konfiguracji usług hostingu dowiecie się w części „Porównanie pakietów”. W przejrzystej tabelce znajdziecie dane o pojemności dysku i miesięcznym limicie transferu danych.
Jaki adres internetowy będzie mieć moja strona? Co kiedy chcę mieć adres bez końcówki .webity?
W ramach usługi Webity.pl oferujemy Wam domenę www.twojanazwa.webity.pl Za taką domenę nic więcej nie musicie dopłacać.

Jeżeli nie chcecie mieć końcówki .webity.pl możecie używać własną domenę. Waszą domenę przekierujemy na nową stronę www utworzoną w Webity.pl.

Jeżeli zdecydujecie się mieć domenę w formie” www.twojanazwa.pl”, „www.twojanazwa.eu”, „www.twojanazwa.com” lub „www.twojanazwa.com.pl”, w takim wypadku tzw. Własną domenę nasi konsultanci sprawdzą za Was, czy chciana przez Was domena jest dostępna i zarejestrują ją za Was – w tym przypadku prosimy o kontakt z nami.
W jaki sposób liczy się transfer danych (traffic)?
Kiedy odwiedzający Twoją witrynę WWW, dane zapisane na Twoim koncie zapisywane są na komputer gościa twojej strony. Transfer danych jest tym wyższy, im więcej plików pobierają użytkownicy i im częściej to robią i tylko te dane są liczone. Na odwrót, jeżeli coś edytujecie w systemie redakcyjnym FLOX, dane się nie liczą do limitu. W panelu administracyjnym możecie przeglądać zdjęcia, ale nie zaliczają się do limitu transferu danych, ale jeżeli będziecie przeglądać galerię zdjęć na publicznej wersji swojej strony, wszystkie dane już się zaliczają do limitu. Dane liczą się tylko wtedy, gdy strona wyświetlana jest jako publiczna w przeglądarkach www.
Co gdy przekroczę zapłacony traffic? „Wyłączycie” moją stronę?
W żadnym wypadku przy przekroczeniu limitu traffic nie wyłączymy klienta. Jeżeli zauważymy zwiększenie limitu w naszej administracji, indywidualnie skontaktujemy się z klientem i umówimy się o dalszym opłaceniu limitu. Za podwyższony traffic nie pobieramy dodatkowej opłaty. Płaci się dodatkowo tylko po indywidualnej umowie z klientom.
Jaki poziom wsparcia oferujecie?
Wsparcie jest oferowane tylko za pośrednictwem Internetu – e-mail. Nie jest dostępne wsparcie telefoniczne.
W jaki sposób mam postępować, gdy chcę używać razem ze stroną także konto e-mail?
Pierwszym krokiem jest zapłacenie faktury pro forma za usługę webity.pl za określony okres czasu. E-mail możecie mieć w formie: info@twojanazwa.webity.pl. Jeżeli jesteście właścicielami domeny, możemy utworzyć alias własnej domeny na stronie www utworzonej w usłudze Webity (www.twojanazwa.pl). Tak samo później utworzymy alias do e-maila w formie np.: info@twojanazwa.pl.
W jaki sposób aktywuję na stronie kontakt e-mail?
Otwórzcie edytor tekstowy na stronie Kontakt.
1. Napiszcie dane kontaktowe, razem z adresem e-mail. Adres e-mail skopiujcie (Ctrl + C).
2. Zaznaczcie adres e-mail myszką.
3. Kliknijcie na przycisk Wkleić/Zmienić odnośnik (4., ewentualnie 5. z prawej strony)
4. Rodzaj odnośnika ustawcie – e-mail
5. Adres e-mail - wciśnijcie Ctrl + V lub napiszcie adres jeszcze raz. Zapiszcie zmiany w edytorze tekstowym.
W jaki sposób wstawię różne prawa użytkowników?
Więcej o zarządzaniu użytkownikami dowiecie się w menu funkcje: Zarządzanie użytkownikami, Grupy użytkowników, Rejestracja użytkowników.
Dlaczego tekst z MS Word nie skopiuje się do edytora tekstowego sformatowany?
Tekst, który wprowadzacie do edytora tekstowego, musi być oczyszczony od „brudu”, który generowany jest przez MS Word i inne tego typu edytory tekstowe. Wynikiem jest czysty kod, który ma mniejszą objętość danych, strona się szybciej otwiera i jest bardziej przystępny dla przeglądarek. Ignorowanie formatowania tekstów z MS Word jest wygodny także w tym, że na stronie wszystko będzie mieć taką samą czcionkę i wielkość. Strona www będzie wizualnie ładniejsza. Więcej o pracy z tekstem na stronie dowiecie się z menu Funkcję: wprowadzanie i aktualizacja tekstów i obrazków.
Co jeśli nie podobają mi się zaoferowane przez Was szablony? Czy jest możliwość włożyć do systemu także swój szablon?
W Webity można zastosować także osobisty szablon, jednak za dodatkową dopłatą. W celu uzyskania więcej informacji prosimy o kontakt z nami.

Jeżeli Wam odpowiada istniejący szablon, ale chcielibyście go trochę zmienić, potrafimy spełnić także to życzenie. Dalszą możliwością jest to, że możecie dać do zaprojektowania szablon strony lub nagłówek (rozmiar 760x160 pikseli) innemu dostawcy. My ten projekt później dostosujemy i wprowadzimy do serwisu Webity.pl.

Chcecie używać usługę Webity.pl, ale macie problem z umieszczeniem loga na stronie? Prosimy o kontakt z nami, pomożemy Wam.
Kiedy deaktywujecie stronę utworzoną w Webity.pl?
Usługę Webity.pl możecie testować przez 15 dni za darmo. Jeżeli chcecie aby Wasza strona funkcjonowała także dalej, po 15 dniach wybierzcie jeden z pakietów Webity.pl Start, Standard, Maximum. Pakiet ofert wybierzcie na stronie START w panelu administracyjnym Waszej strony www lub wypełnijcie formularz zamówienia. W 15 dzień testowania wyślemy do Was maila z fakturą pro forma, na uregulowanie której macie 15 dni, podczas których możecie usługę Webity.pl dalej testować.

W przypadku, nie uregulowania faktury, wyślemy do Was drogą mailową dwa ostrzeżenia o uregulowanie faktury, jeżeli dalej faktury będą nie uregulowane Wasza strona zostanie deaktywowana.

Jeżeli przy tworzeniu strony www podaliście nie istniejący adres e-mail, strona deaktywuje się od razu. Nową stronę możecie znów utworzyć, jeżeli wprowadzicie istniejący adres e-mail.
Interesują mnie inne funkcję stron, których nie ma w Webity.pl. W jaki sposób mam postępować?
Dodatkowe funkcje są dopasowane do klienta indywidualnie tak jak strona na życzenie z użyciem systemu redakcyjnego FLOX CMS. Nasz konsultant razem z Wami wypracuje najwygodniejsze i najodpowiedniejsze rozwiązanie. Dodamy dla Was takie funkcje jak np.: eksport plików XLS (Excel) z cennikami i katalogami produktów na stronę, różne systemy rezerwacyjne itd. Jeżeli interesuje Was strona na życzenie, prosimy o kontakt z nami.
W jakich wyszukiwarkach sieci moja strona będzie wyświetlana?
Roboty pełnotekstowych wyszukiwarek (Google.pl) – skąd znajduje Waszą stronę w internecie około 40 – 70 % odwiedzających) po kilku dniach same zaczną indeksować Waszą stronę.Większość stron utworzonych na Webity.pl znalazła się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania do 2 tygodni. Jeżeli kluczowe słowa Waszej strony maja wielką konkurencję, od razu nie będziecie znajdować się na pierwszych pozycjach.

Dla polepszenia pozycji Waszej strony w pełnotekstowych wyszukiwarkach poleca się stronę rejestrować w bazach katalogów stron www, które będą wskazywać na Waszą stronę i zwiększą zainteresowanie pełnotekstowych wyszukiwarek waszą stroną. Im strona jest lepiej wypozycjonowana, tym oczywiście będzie wyżej w wyszukiwarkach.

Każda wyszukiwarka stosuje inny system ustalania pozycji, inne algorytmy, jednakże w każdej ważny jest tak zwany link popularity oraz zawartość strony. Zawartość strony należy tak dopasować do słów kluczowych, żeby była najbardziej atrakcyjna dla wyszukiwarki. Bazą katalogów stron jest także Szukacz.pl, Interia.pl, Onet.pl,  lub Seznam.cz. Do tych katalogów niezbędne jest dodać adres stron ręcznie. Oferujemy dodatkową usługę: Rejestrację do 20 najważniejszych baz katalogów (w Polsce). Jeżeli chcecie zarejestrować stronę do baz katalogów, prosimy o kontakt z nami. Listę 20 (polskich) baz katalogów znajdziecie tu.
W jaki sposób zwiększyć ranking mojej strony w wyszukiwarkach takich jak Google.pl, Interia.pl, Szukacz.pl, Onet.pl., Seznam.cz?
System redakcyjny FLOX CMS, na którym zbudowane jest Webity wspiera optymalizację dla wyszukiwarek. Nie wystarczy stronę wypełnić tylko obrazkami i tekstami, ważne jest też zrobić poniższe rzeczy:
  1. System generuje adresy URL w prostej formie, używajcie kluczowych słów w adresach URL (ewentualnie w nazwach podstron)
  2. Każdej stronie internetowej nadajcie kluczowe słowa i opis (do każdej strony pojedynczo w „Własności strony”, ogólnie dla całej strony w „Ustawienia”).
  3. W edytorze tekstu używajcie „Nagłówek”, generuje on nagłówek h3, nagłówek h1 jest nazwą strony. Nagłówek h2 jest opisem strony, wybierzcie je biorąc pod uwagę charakter strony i kluczowe słowa.
  4. Używajcie w tekście odpowiednie kluczowe słowa. Stronę www zoptymalizujcie na parę kluczowych słów (3 – 4 słowa).
  5. Twórzcie hiperlinki w zawartości Waszej strony i postarajcie się uzyskać dla Waszej strony powrotne linki z innych stron www (systemy wymiany linków, banerów).
  6. Ważna jest jakość stron, na których Wasze linki będziemy umieszczać. Uważajcie, aby te strony miały PAGERANK większy niż 4.
  7. Twórzcie opisy do obrazków. Rejestrujcie stronę www w internetowych katalogach. Zespół Webity.pl oferuje rejestrację do 20 baz katalogów stron www w Polsce, na Słowacji lub w Czeskiej republice, jeżeli chcecie zarejestrować stronę w internetowym katalogu prosimy o kontakt z nami.
Co czytaja wyszukiwarki?
Rozne wyszukiwarki zbieraja rozne informacje o indeksowanych stronach.
CALY TEKST STRONY  - to co znajduje sie pomiedzy znacznikami BODY indeksuja prawie wszystkie wyszukiwarki. Niektore oszczedzaja miejsce i nie zapamietuja wiecej niz pierwsze 64 KB tekstu.

TITLE Wszystkie pajaczki zapamietuja Tytul strony (<TITLE>), gdyz jest on jednym z glownych kryteriow rankingu.

ZNACZNIKI META - Znaczna wiekszosc wyszukiwarek zbiera informacje z
META Description i Keywords. Onet.pl gdy pisze te slowa nadal bardzo zwraca uwage na znaczniki META. Z drugiej strony Google.com zupelnie nie bierze ich pod uwage tworzac ranking.

LINK POPULARITY  Jest to ilosc zindeksowanych stron, ktore posiadaja linki do naszej. Licza sie oczywiscie strony nie bedace czescia naszego serwisu. Ta metoda wziela sie to z zalozenia, ze do stron ciekawych/ wartosciowych
ludzie sie podlaczaja chetniej niz do byle jakich. Najpopularniejsze rozwiazanie stosujace ta metode to PageRank uzywany przez Google.com.

LINKI Pajaczki przeanalizuja strone w poszukiwaniu odwolan do innych ciekawych stron. Wszystkie wyszukiwarki wspieraja linki tekstowe i takie nalezy stosowac (przynajmniej w formie alternatywy). Wiekszosc nie ma problemow z linkami graficznymi. Tylko niektore poradza sobie z Mapami Linkow.

ANCHOR TEXT - tresc linku zewnetrznego. "Anchor text" to tresc zawarta pomiedzy znacznikami <A>. Konkretnie: <a href="http://www.cneb.pl">
Tutaj jest anchor tekst </a>

Jesli na Twoja strone kieruje link zawierajacy Twoje slowo kluczowe w anchor text to ma on wieksza wage, niz link zawierajacy np. adres www.

LINKI GRAFICZNE - Jesli mamy do czynienia z linkiem graficznym, tzn.
oplatamy plik graficzny znacznikami <A>, to wyszukiwarka potraktuje zawartosc parametru ALT podobnie jak "anchor text" (gorzej). Jak nietrudno
sie domyslic, wyszukiwarki zapamietuja ten znacznik rowniez w przypadku innych grafik.

TRESC PLIKU GRAFICZNEGO I PLIKOW ZEWNETRZNYCH - Rowniez zadna wyszukiwarka nie bedzie wstanie przeczytac tresci zawartych w pliku graficznym lub plikach zewnetrznych – np. plikach JavaScript, do ktorych odwoluje sie strona. Dla tego typu plikow stworzono znaczniki TITLE i ALT, ktore juz wyszukiwarki czytaja i zapamietuja.
 

Funkcje Webity.pl:

Start Standard Sklep